YALIN HASTANE

Hasta, Çalışan ve İşveren Memnuniyeti…

Yalın hastane nedir?

  • Hasta/Hasta yakını, çalışan ve işveren memnuniyetini artıran,                      
  • Daha kaliteli hizmet verilmesini sağlayan,
  • Sistemdeki israfların sürekli azaltmasıyla verimlilik artışı sağlayan,
  • Maliyetleri iyileştiren ve hastanın teşhis ve tedavi sürecini hızlandıran,
  • Böylece hastanenin karlılığını ve rekabet gücünü artıran,                          
  • “Kişisel Sorumluluk” ve “Karşılıklı Saygı” ile “Sürekli İyileştirme”nin   teşvik edildiği “İşletme Kültürü”nü yaratan bir “İşletme Stratejisi” dir… 

“ Değer”hastanın iyileşmesine yönelik yapılan tüm hizmetlerdir.

“Değer yaratmayan faaliyetler ise ;

  • yönetim için maliyet,
  • hasta için zaman kaybı,
  • çalışan için ise angarya işleri ifade eder. ”

Yalın Hastanenin sırrı; insanlara süreçlerin ayrıntılarına nasıl bakacaklarını göstererek, sorunların “Gemba’da” , işi yapan insanlar tarafından düzeltilmesini sağlamasında yatar. Sistem küçük ve yönetilebilir parçalar halinde düzeltilir ve iyileştirilir.

Yalın Hastane Dönüşümünün Faydaları

  • İş süreçlerin iyileştirilmesi ,sürekli akışın sağlanması
  • Verimlilik artışı
  • Yedi israfın minimize edilerek maliyetlerin azaltılması  
  • İş standartlarının belirlenmesi
  • 5S iyileştirmeleri
  • Hizmet kalite artışı
  • Hasta uyumu artışı
  • Malzeme stoklarında düşüş
  • Yürüme yollarından tasarrufu
  • Geçiş sürecinde kısalma
  • İş yüklerini dengelemek
  • Kapasitenin artırılması
  • Çalışan gelişiminin sağlanması